Anak Kecil Kesunyian

ONCE UPON A TIME ANAK KECIL KESUNYIAN

Once upon a time when i was small....

Haha teringat masa kecil dulu, aku tinggal di sebuah rumah kecil tepi sawah, rumah nenek aku, dikelilingi pokok manggis, kelapa, durian , jambu merah, asam gelugur....dan paling syok ada buaian di pokok manggis itu....aku kesunyian, tinggal dengan nenek dan mak su yang aku panggil su je...itu pun kalau dia balik cuti...

kat buaian itulah aku imagine aku ni tuan puteri, nyanyi lagu buai laju-laju dan macam2 lagu macam kt filem2 zaman dulu tu.....dan angin bertiup sepoi-sepoi dari sawah...nyaman sekali, tak dapat aku kembali lagi ke zaman itu.....

Nak tau kenapa aku tinggal dengan nenek? haaa ini kisahku....mak oi nk cite ke tak nak.....

Hmmmm tk pe lah...itu kisah parents aku yang tak sehaluan....itulah sebabnya aku kesunyian...rumah abah sebenarnye depan rumah nenek aku je.....tapi nenek aku nk jaga aku, abah dh kawin dengan mi, masa aku umur 3 ke 4 tahun aku tk pasti, yang pasti aku tak tinggal dgn mak aku masa aku usia 2 1/2 tahun lagi....can u imagine apa perasaan kanak2 sekecil itu kehilangan ibunya?.....haha korang fikirlah sendiri.....semua itu menjadikan seorang aku sekarang......jenis manusia yang mudah berderai air mata but i'm not fragile......tq nenekku tercinta, moga ruhmu bersama kasih sayang Allah.....

Nasihat aku pada remaja sekarang, kalau nk kawin tu jangan tergesa-gesa, kenal dulu peribadi pasangan anda, solat cukup ke, panas baran ke penyabar ke, ada pendidikan agama ke, klu ada agama je  x cukup kena amal agama.....jenis cakap besar ke low profile ke....haaa klu x sure jangan kawin dulu.....satu lagi jangan lupa solat istikharah.....haaa satu lagi jika anda pempuan, bakal suami tu ada keje tetap ke idok ke...hihi...ingat pesan mak ni...

Ulasan